Gezonde Kipsalon

Ingrediënten voor 2 personen
– 250 gram kipfilethaasjes
– 150 gram cherrytomaatjes
– 2 grote zoete aardappelen
– 125 gram mozzarella
– halve komkommer
– 1 rode paprika
– handje ijsbergsla
– 1 ui
– 4 eetlepels griekse yoghurt
– 1 teen knoflook
– 1 theelepel bieslook
– theelepel paprikapoeder

Bereidingswijze
1. Verwarm de oven voor op 225 ˚C. Schil de zoete aardappelen en snijd ze in frieten van ca. 1 cm dik. Kruid met de paprikapoeder en verdeel over een met bakpapier beklede bakplaat. Rooster in het midden van de oven in 30 min. goudbruin en gaar. Schep regelmatig om.
2. Snijd ondertussen de kip in reepjes en kruid die met de kipkruiden. Verhit een koekenpan met antiaanbaklaag en bak de kipreepjes in 10 minuten op middelhoog vuur gaar. Snijd ondertussen de paprika in reepjes, ui in halve ringen en de mozzarella in plakjes.
3. Verdeel de frietjes over de bodem van het aluminium bakje (of ovenschaaltje). Bedek deze met de kip, ui, paprika en als laatste met de plakjes mozzarella.
4. Laat 10 min. gratineren in de oven. Snijd ondertussen knoflook fijn en meng samen met de yoghurt en bieslook voor de knoflooksaus. Breng eventueel op smaak met peper en zout.
5. Halveer ondertussen de tomaatjes. Halveer de komkommer in de lengte. Verwijder met een theelepel de zaadlijsten en snijd het vruchtvlees in plakjes. Neem de schalen uit de oven en verdeel de sla, tomaatjes en komkommer er over.

juli 19, 2018

Cookies

Health Holidays maakt gebruik van cookies. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie verzamelen over uw internetgedrag binnen onze website. Aan de hand van deze informatie passen wij en derde partijen advertenties aan uw interesses aan. U kunt uw toestemming altijd weer intrekken. Door verder gebruik te maken van deze website gaat u hiermee akkoord.

Lees privacy policy | Sluit deze melding
Wijzig instellingen